Sprawozdanie Starosty Suskiego z prac Zarządu Powiatu w okresie międzysesyjnym tj. od 30 listopada 2017 r. do 28 grudnia 2017 r.
W okresie sprawozdawczym obejmującym 4 posiedzenia, Zarząd Powiatu Suskiego podjął następujące uchwały w sprawie:
zmian w budżecie powiatu suskiego na 2017 rok (4 uchwały),
zmian w planie finansowym budżetu powiatu suskiego na 2017 rok (5 uchwał),
zwiększenia wysokości dodatku motywacyjnego dla dyrektora Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Makowie Podhalańskim,
wyrażenia zgody na zawarcie przez dyrektora Liceum Ogólnokształcącego nr I w Suchej Beskidzkiej kolejnej umowy użyczenia dużej sali gimnastycznej z dotychczasowym podmiotem,
rozstrzygnięcia konkursu ofert na prowadzenie punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie suskim w 2018 roku,
ogłoszenia konkursu ofert na zadania publiczne powiatu suskiego na 2018 r. w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego, wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, turystyki i krajoznawstwa oraz ratownictwa i ochrony ludności,
udzielenia pełnomocnictwa dla dyrektora Zespołu Szkół im. Hugona Kołłątaja w Jordanowie,
wyrażenia zgody na sprzedaż zbiorników na olej opałowych będących w posiadaniu Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego w Makowie Podhalańskim,
ogłoszenia naboru przedstawicieli organizacji pozarządowych i podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na kandydatów do komisji konkursowej opiniującej oferty złożone w otwartym konkursie ofert na zadania publiczne powiatu suskiego na 2018 roku w zakresie kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, turystyki i krajoznawstwa oraz ratownictwa
i ochrony ludności,
wyrażenia zgody na zawarcie przez dyrektora Zespołu Szkół im. św. Jana Kantego w Makowie Podhalańskim kolejnej umowy najmu sali gimnastycznej z dotychczasowym najemcą,
wyrażenia zgody na sprzedaż przez Zespół Szkół im. Walerego Goetla w Suchej Beskidzkiej bramy wjazdowej,
przyjęcia „Zasad sprawowania nadzoru nad lasami niestanowiącymi własności Skarbu Państwa na terenie powiatu suskiego”,
zaopiniowania „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Stryszawa na lata 2018-2021 z uwzględnieniem perspektywy na lata 2022-2025”,
wyrażenia zgody na zawarcie przez Liceum Ogólnokształcące nr I im. Marii Skłodowskiej – Curie w Suchej Beskidzkiej kolejnej umowy użyczenia pomieszczenia o pow. 16 m² z dotychczasowym podmiotem,
wyrażenia zgody na zawarcie przez Liceum Ogólnokształcące nr I im. Marii Skłodowskiej – Curie w Suchej Beskidzkiej kolejnej umowy najmu pomieszczenia w części przyziemia o pow. 8 m² z dotychczasowym najemcą,
przesunięć środków w obrębie zadań, które są finansowane z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w 2017 r.,
zatwierdzenia Planów Pracy Środowiskowego Domu Samopomocy w Jordanowie dla typu A i B na rok 2018,
zwiększenia wysokości dodatku funkcyjnego dyrektora szkoły ponadgimnazjalnej,
przyznania dodatków motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat suski,
wyrażenia zgody na dysponowanie nieruchomością będącą w zasobie nieruchomości Powiatu Suskiego (będącą w trwałym zarządzie Liceum Ogólnokształcącego nr I im. M. Skłodowskiej – Curie w Suchej Beskidzkiej, oznaczoną jako dz. ewid. nr 9788/5, na cele budowlane – celem wykonania przyłącza elektroenergetycznego kablowego za jednorazową opłatą za udostępnienie nieruchomości w wysokości 292,74 zł brutto).
W/w uchwały publikowane są na bieżąco w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa.
Zarząd podjął również m. in. następujące ustalenia oraz decyzje:
Wyraził zgodę na zlecenie wykonania wyceny nieruchomości działki ewid. nr 2221/1 o pow. 0,0016 ha, położonej w Jordanowie, stanowiącej własność powiatu suskiego, będącej w bezpłatnym użytkowaniu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Suchej Beskidzkiej.
Odpowiednio do wniosku dyrektora Domu Wczasów Dziecięcych nr 2 w Sidzinie wyraził zgodę na zwiększenie liczby godzin w placówce o 55 tygodniowo w okresie zimowym od 15.12.2017 r. do 10.03.2018 r.
Odpowiednio do wniosku dyrektora Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w Makowie Podhalańskim wyraził zgodę na zwiększenia zatrudnienia w poradni o ½ etatu w okresie od stycznia 2018 r. do końca roku szkolnego 2017/18 z przeznaczeniem na realizację zajęć z wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
w związku z pełnieniem przez poradnię funkcji wiodącego ośrodka koordynacyjno- rehabilitacyjno- opiekuńczego (w ramach rządowego programu „Za życiem”).
Przyjął roczne sprawozdania z przeprowadzonych kontroli w 2017 r. w jednostkach organizacyjnych powiatu suskiego, placówkach niepublicznych oraz podmiotach prowadzących działalność pożytku publicznego.
Wyraził zgodę na zawarcie z F.H.U. „Granit – Centrum”, Usługi Pogrzebowe – Kamieniarstwo Henryk Mirek, 34- 200 Sucha Beskidzka, ul. Piłsudskiego 19 umowy o przewóz zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych. Za dokonanie jednorazowego przewozu zwłok ustalono stawkę wynagrodzenia w wysokości 259,20 zł brutto.
Przyjął do wiadomości zawiadomienia dyrektorów szkół ponadgimnazjalnych powiatu suskiego o zawarciu pierwszych umów najmu/dzierżawy/użyczenia z nowymi najemcami/ dzierżawcami/podmiotami oraz wyraził zgodę na zawarcie kolejnych umów najmu/dzierżawy/użyczenia z dotychczasowymi najemcami/dzierżawcami/podmiotami.